Kokios gali būti pardavimo strategijos? Kaip jas įvertinti?

KlausimaiCategory: MarketingasKokios gali būti pardavimo strategijos? Kaip jas įvertinti?
Anonimas Staff asked 10 metų ago

Inovatyvios naujos įmonės dažnai sugeba rasti naujų klientų ar pritraukti konkurentų klientus pakeisdamos pajamų modelį – tai yra pakeisdamos būdą, kuriuo klientas sutinka mokėti už produktus ar paslaugas. Yra daug alternatyvių būdų pajamoms gauti.

  • Vieneto pardavimų modelis (angl. unit sales) – parduokite produktą ar paslaugą vartotojams (didmeninė, mažmeninė prekyba ar tiesioginis pardavimas).
  • Reklamos mokestis (angl. advertising  fees) – parduokite galimybę pasiekti jūsų auditoriją.
  • Frančizės mokestis – parduokite savo verslo „kopiją“ kitiems, kurie į ją investuos, plėtos ir valdys sau artimoje vietovėje.
  • Mokestis pasinaudojus (angl. utility fees) – vartotojus apmokestinti pagal tai kiek kartų buvo pasinaudota jūsų paslaugomis/prekėmis arba priklausomai nuo to koks kiekis buvo sunaudotas.
  • Prenumeratos mokestis – fiksuotas mokestis už leidimą tam tikrą laiką naudotis arba leidimą naudoti tam tikrą kiekį jūsų produkcijos ar paslaugų. Pvz.: laikraščių prenumerata, sporto klubo abonementas.
  • Sandorio mokestis (angl. transaction fees) – apmokestinkite už tai, kad persiunčiate, įgalinate ar atliekate santorius tarp asmenų.
  • Profesionalo mokestis  – apmokestinkite už profesionalo paslaugas suteikiant duomenis/medžiagą ir už skirtą laiką.
  • Licencijos mokestis– parduokite teisę (išimtinę arba ne) naudotis patentu ar autorinių teisių apsauga saugoma intelektine nuosavybe.                           Naudingos nuorodos:

Segmentai

Segmentavimas – tai vartotojų suskirstymas į grupes pagal jų charakteristikas ir poreikius. Segmentavimas padeda nustatyti vartotojų grupes, kurias įmonė galės efektyviai aptarnauti.

Rinkodaros segmentai turi atitikti šiuos kriterijus:

  • Išmatuojamumo – segmento dydis ir perkamoji galia gali būti išmatuojami;
  • Pasiekiamumo – segmentas gali būti pasiekiamas ir aptarnaujamas;
  • Reikšmingumo – segmentas yra pakankamai didelis ir pelningas aptarnauti.
  • Išskirtinumo – segmentas iš kitų išsiskiria charakteristikomis ir skirtingai reaguoja į  rinkodaros veiksmus;
  • Veiksmingumo – efektyvios rinkodaros programos gali būti suformuluotos šiems segmentams sudominti ir aptarnauti.

Kainodara

Kainos nustatymui įtaką daro tokie faktoriai:

  • pozicionavimas,
  • paklausos kreivė,
  • sąnaudos,
  • aplinkos faktoriai.

Apgalvus faktorių daromą įtaką jūsų kainai, kitas žingsnis yra nustatyti kainodaros tikslus:

  • pelno maksimalizavimas trumpame laikotarpyje,
  • trumpo laikotarpio pajamų maksimalizavimas,
  • kiekio maksimalizavimas,
  • pelno norma,
  • išskirtinumas,
  • išlikimas.

Nusistačius kainodaros tikslus galima pereiti prie konkretesnių skaičiavimų. Keletas kainos skaičiavimo būdų:

  • Didesnės nei sąnaudos kainos nustatymas – apskaičiuojama prekės vieneto pastoviųjų ir kintamų kaštų suma, o tuomet prie šios sumos pridedama norima pelno norma;
  • Tikėtinos grąžos kainodara – kaina yra nustatoma taip, kad būtų pasiektas norimas investicijų atsiperkamumas;
  • Į vertę orientuota kainodara – produkto kaina yra paremta vartotojui kuriama verte;
  • Psichologinė kainodara – reikia atsižvelgti ir į vartotojo kainos suvokimą:
    • pozicionavimas,
    • populiarios kainos ribos,
    • teisinga kaina – kainos ribos, virš kurių nustačius kainą klientai paprasčiausiai jausis apiplėšinėjami.