Inovatyvios naujos įmonės dažnai sugeba rasti naujų klientų ar pritraukti konkurentų klientus pakeisdamos pajamų modelį – tai yra pakeisdamos būdą, kuriuo klientas sutinka mokėti už produktus ar paslaugas. Yra daug alternatyvių būdų pajamoms gauti.
- Vieneto pardavimų modelis (angl. unit sales) – parduokite produktą ar paslaugą vartotojams (didmeninė, mažmeninė prekyba ar tiesioginis pardavimas).
- Reklamos mokestis (angl. advertising fees) – parduokite galimybę pasiekti jūsų auditoriją.
- Frančizės mokestis – parduokite savo verslo „kopiją“ kitiems, kurie į ją investuos, plėtos ir valdys sau artimoje vietovėje.
- Mokestis pasinaudojus (angl. utility fees) – vartotojus apmokestinti pagal tai kiek kartų buvo pasinaudota jūsų paslaugomis/prekėmis arba priklausomai nuo to koks kiekis buvo sunaudotas.
- Prenumeratos mokestis – fiksuotas mokestis už leidimą tam tikrą laiką naudotis arba leidimą naudoti tam tikrą kiekį jūsų produkcijos ar paslaugų. Pvz.: laikraščių prenumerata, sporto klubo abonementas.
- Sandorio mokestis (angl. transaction fees) – apmokestinkite už tai, kad persiunčiate, įgalinate ar atliekate santorius tarp asmenų.
- Profesionalo mokestis – apmokestinkite už profesionalo paslaugas suteikiant duomenis/medžiagą ir už skirtą laiką.
- Licencijos mokestis– parduokite teisę (išimtinę arba ne) naudotis patentu ar autorinių teisių apsauga saugoma intelektine nuosavybe. Naudingos nuorodos:
- http://blog.gcase.org/2011/06/17/whats-a-revenue-model/
- http://www.ft.com/cms/s/0/9b64058c-975e-11e0-9c9d-00144feab49a.html#axzz1dJlBs3hE
Segmentai
Segmentavimas – tai vartotojų suskirstymas į grupes pagal jų charakteristikas ir poreikius. Segmentavimas padeda nustatyti vartotojų grupes, kurias įmonė galės efektyviai aptarnauti.
Rinkodaros segmentai turi atitikti šiuos kriterijus:
- Išmatuojamumo – segmento dydis ir perkamoji galia gali būti išmatuojami;
- Pasiekiamumo – segmentas gali būti pasiekiamas ir aptarnaujamas;
- Reikšmingumo – segmentas yra pakankamai didelis ir pelningas aptarnauti.
- Išskirtinumo – segmentas iš kitų išsiskiria charakteristikomis ir skirtingai reaguoja į rinkodaros veiksmus;
- Veiksmingumo – efektyvios rinkodaros programos gali būti suformuluotos šiems segmentams sudominti ir aptarnauti.
Kainodara
Kainos nustatymui įtaką daro tokie faktoriai:
- pozicionavimas,
- paklausos kreivė,
- sąnaudos,
- aplinkos faktoriai.
Apgalvus faktorių daromą įtaką jūsų kainai, kitas žingsnis yra nustatyti kainodaros tikslus:
- pelno maksimalizavimas trumpame laikotarpyje,
- trumpo laikotarpio pajamų maksimalizavimas,
- kiekio maksimalizavimas,
- pelno norma,
- išskirtinumas,
- išlikimas.
Nusistačius kainodaros tikslus galima pereiti prie konkretesnių skaičiavimų. Keletas kainos skaičiavimo būdų:
- Didesnės nei sąnaudos kainos nustatymas – apskaičiuojama prekės vieneto pastoviųjų ir kintamų kaštų suma, o tuomet prie šios sumos pridedama norima pelno norma;
- Tikėtinos grąžos kainodara – kaina yra nustatoma taip, kad būtų pasiektas norimas investicijų atsiperkamumas;
- Į vertę orientuota kainodara – produkto kaina yra paremta vartotojui kuriama verte;
- Psichologinė kainodara – reikia atsižvelgti ir į vartotojo kainos suvokimą:
- pozicionavimas,
- populiarios kainos ribos,
- teisinga kaina – kainos ribos, virš kurių nustačius kainą klientai paprasčiausiai jausis apiplėšinėjami.